Με ένα backpack στη Μάλτα!

Ετοίμαζα αυτό το ταξίδι με τη συγκάτοικό μου δύο μήνες νωρίτερα. Θυμάμαι που με κάλεσε ένα βράδυ στις 2:00 π.μ. να μου πει ότι βρήκε τα εισιτήρια και να με ρωτήσει για να τα κλείσουμε. Χωρίς να το καταλάβω πώς έφτασε λοιπόν η μέρα για να φύγουμε κι εγώ δεν είχα ετοιμάσει τα πράγματά μου ακόμα. Σηκώνομαι, λοιπόν, κι ανοίγω το μαύρο μου backpack κι αρχίζω να πακετάρω τα υπάρχοντά μου. Φυσικά κι όχι όλα, διότι ο λόγος που δεν κλείσαμε εισιτήρια με βαλίτσες ήταν επειδή δε θέλαμε να δεσμευτούμε με αυτές και να είμαστε πιο ελεύθερες στις μετακινήσεις μας! Είχα ήδη έτοιμο το playlist μου, αρπάζω τα ακουστικά μου, την τσάντα μου και φεύγω με προορισμό το αεροδρόμιο. Θα καθόμασταν τέσσερις μέρες και το πλάνο μας ήταν το παρακάτω.

1η μέρα: Comino και Blue Lagoon

Ξυπνήσαμε νωρίς, φάγαμε το πρωινό μας σε ένα kiosk, όπου και μας πρόσφεραν «ελληνικό καφέ», ναι καλά διαβάσατε. Μας έφτιαξε φραπέ χτυπημένο σε μίξερ, γιατί είδε ότι είμαστε Ελληνίδες και ήθελε να μας κάνει να νιώσουμε οικεία.

Φύγαμε από εκεί και πήραμε το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο λιμανάκι για να πάρουμε το ferry-boat για το Comino. Το θετικό με τη Μάλτα είναι ότι έχει εξαιρετικές συγκοινωνίες. Είναι δύσκολο για έναν τουρίστα να αλλάζει λεωφορεία για να φτάσει στον προορισμό του, από το να πετύχει το επόμενο δρομολόγιο μέχρι και το να βρει τη σωστή στάση να περιμένει. Δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα εκεί. Είχαμε ένα λεωφορείο για σχεδόν κάθε περιοχή που θέλαμε να πάμε. Δεν μέναμε στην πρωτεύουσα, αλλά λίγο πιο έξω. Φτάνουμε στην παραλία και δεν υπάρχουν αρκετά λόγια να περιγράψω το καταγάλανο νερό, τις βραχονησίδες γύρω από την παραλία, ακόμα και τα παιδάκια που έτρεχαν και φώναζαν πάνω στο παιχνίδι, εκείνη τη στιγμή φάνταζαν τόσο αγγελικά. Ο ήλιος έκαιγε και είχαμε μπροστά μας μια ολόκληρη μέρα να απολαύσουμε αυτήν τη θέα!

© Δέσποινα Γκάβαλη

Με το που φτάσεις στο Blue Lagoon, σε υποδέχονται άτομα τα οποία θα σε συμβουλέψουν για το τι θες να δεις και να κάνεις τη μέρα σου εκεί. Εμείς αποφασίσαμε να περάσουμε στην απέναντι όχθη, να στήσουμε την ομπρέλα μας και να κάνουμε τις βουτιές μας. Ήταν πιο ήσυχα και απόμερα από εκείνη την πλευρά, σε εκείνη τη βραχονησίδα, που ειλικρινά ούτε στον χάρτη δεν υπάρχει, κι όμως ήμασταν εκεί για πολλές ώρες.

Δε δυσκολευτήκαμε στο πώς να φτάσουμε, ούτε στο πώς θα συνεννοηθούμε και με ένα χαμηλό budget περάσαμε, κατ’ εμέ, τις καλύτερες καλοκαιρινές διακοπές! Το απογευματάκι φύγαμε από εκεί και πήραμε το ferry-boat που θα μας πήγαινε στο Gonzo, το νησί δίπλα από τη Μάλτα. Έχεις πολλές επιλογές ως προς την εξερεύνησή του, εμείς διαλέξαμε την πιο safe. Υπήρχε στην είσοδο, μετά την επιβίβαση, ένα γραφείο πληροφοριών και αποφασίσαμε να κάνουμε το τουρ του νησιού με λεωφορείο. Το λεωφορείο αυτό σου προσφέρει wi-fi, tour guide σε μαγνητοσκόπηση, και την επιλογή να αποβιβαστείς σε μία από τις στάσεις του. Εμείς διαλέξαμε την σπηλιά της Καλυψώς. Αφήνω αυτή την φωτογραφία εδώ, γιατί τα λόγια περισσεύουν!

2η ημέρα: Popeye Village

Δεύτερη μέρα, πλέον, και το πρόγραμμα λέει Popeye Village στη Millieha. Ένα χωριό δυτικά του νησιού, λίγη ώρα από την πρωτεύουσα κι εννοείται φτάνεις κι εκεί με αστικό! Φύγαμε πρωί, ώστε να μη μας φάει ο ήλιος, και φτάνοντας μας περίμεναν οι guides μας. Το χωριό ήταν αρκετά ρεαλιστικό, από τα σκηνικά έως και τις μιμήσεις από τους ηθοποιούς που τριγύριζαν και έκαναν αποσπάσματα από την ταινία. Μέσα στο εισιτήριο ήταν η επιλογή να κάνουμε βόλτα με το σκάφος και να δούμε πού γυρίστηκε η σκηνή στη θάλασσα με το θαλάσσιο τέρας. Κάντε εικόνα: καταγάλανα νερά, ένα σκάφος που σκίζει τα νερά και ο ήλιος να σε λούζει! Ποια σκηνή ταινίας και θαλάσσια πλάσματα! Εγώ εκείνη τη στιγμή ζούσα σε άλλο ουρανό! Το τοπίο αυτό ήταν μαγικό!

© Δέσποινα Γκάβαλη

Όταν έμπαινες στο χωριό νόμιζες ότι ήταν στο ίδιο ύψος με τον δρόμο, άλλα όσο προχωρούσες έβλεπες ότι είναι δύο επίπεδα πιο κάτω, άρα όσο ήμασταν στη θάλασσα έβλεπες τα ψηλά βράχια και κάπου στο κέντρο ένα πολύχρωμο κατασκεύασμα βγαλμένο -κυριολεκτικά-από ταινία!

3η ημέρα: Mdina και Sliema

Η επόμενη μέρα ξεκίνησε χαλαρά και η αλήθεια είναι δεν την είχαμε και οργανώσει και τόσο πολύ. Βγάλαμε χαρτί και μολύβι και αποφασίσαμε να πάμε στην παλιά πόλη, Mdina, και να κάνουμε μια στάση στο γνωστό μαγαζάκι Fontanella. Αν σε βγάλει ο δρόμος προς τα εκεί, μετά από τις τρουλωτές εκκλησίες και τα αρχιτεκτονικά μπαλκόνια, πέρνα και από τη Fontanellaκαι δε θα το μετανιώσεις! Είναι διάσημη για τα λαχταριστά και αφράτα cake της και για τη θέα της. Ήμασταν τυχερές και βρήκαμε θέση στον πάνω όροφο, επομένως απολαμβάναμε το γλυκό μας με θέα την παλαιά πόλη στα πόδια μας! Η περιοχή είναι μικρή και δε θα χρειαστείς ολόκληρη μέρα για να την εξερευνήσεις. Να φανταστείς την ίδια μέρα είχαμε κανονίσει να δεύτερη εξερεύνηση στην πόλη, Sliema. Μια από τις τρεις πόλεις της Μάλτας και δίπλα στην πρωτεύουσα. Μικρή σε έκταση και την περπατήσαμε όλη. Το ίδιο βράδυ αποφασίσαμε να κάνουμε τη βραδινή έξοδο, γιατί είχαμε κάνει λίγα εκείνη τη μέρα…θα πηγαίναμε στο Paceville!

© Δέσποινα Γκάβαλη

Δύο πράγματα ρέουν σε αυτήν την πόλη, το φθηνό αλκοόλ και οι τουρίστες. Φωτισμένη πόλη λες και έχει βγει από αμερικάνικη ταινία, ο κόσμος πηγαινοερχόταν, τα μπαράκια γεμάτα και η μουσική στο τέρμα! Ένα αξέχαστο βράδυ στη Μάλτα, που θύμιζε ένα σαββατόβραδο στο Γκάζι από την πλευρά του ξενυχτιού!

4η ημέρα: Valletta

Μέρα επιστροφής στην πατρίδα. Αποφασίσαμε εκείνη τη μέρα να την αφιερώσουμε στην πρωτεύουσα της Μάλτας, την Valletta. Περπάτημα στα στενά της πόλης, λίγα ψώνια και αναμνηστικά για να φέρουμε μαζί μας πίσω και ταυτόχρονα ψάχναμε να κάτσουμε κάπου να φάμε! Αφού, βρήκαμε ένα μικρό μαγαζάκι με ντόπια προϊόντα και φαγητά κάτσαμε να φάμε και γεμάτες πλέον αποφασίσαμε ότι θα κάνουμε ένα τατουάζ πριν φύγουμε από το νησί. Ναι, λοιπόν, πήραμε ξανά τους δρόμους και ψάχναμε κάποιον καλλιτέχνη να μας ζωγραφίσει. Βρήκαμε με τη βοήθεια του διαδικτύου και φτάσαμε στο στούντιο του. Για καλή μας τύχη δεν χρειαζόταν να κλείσουμε κάποιο ραντεβού κι έτσι μας ανέλαβε αμέσως. Το τατουάζ που διαλέξαμε να κάνουμε είναι ένας μικρός πλανήτης και γύρω από αυτόν ένα αεροπλάνο. Θα συμβόλιζε την αγάπη μας για την εξερεύνηση, τους πολιτισμούς και τα ταξίδια! Έτσι, με το νέο μας απόκτημα γυρίσαμε στο αεροδρόμιο με προορισμό την Αθήνα.

Σε αυτό το σημείο έχω να τονίσω ότι παραλία για μπάνιο πήγαμε, για περπάτημα από τη μία πόλη στην άλλη πήγαμε και βραδινή έξοδο για ποτό κανονίσαμε, έχοντας καταφέρει να πακετάρουμε τα ρούχα μας σε ένα μονάχα backpack(!) – το οποίο το κουβαλούσαμε την τελευταία μέρα στην πόλη.