48 ώρες στη Νέα Υόρκη!

Περιπλανώμενος μέσα στο σπίτι, αρκετά πράγματα θυμίζουν Νέα Υόρκη. Κούπες, ρολόγια, παζλ, φωτογραφίες, γκράφιτι, ακόμα και η New York Times βρίσκεται στον τοίχο του γραφείου μου. Γι’ αυτό το λόγο σκέφτηκα να σας ξεναγήσω, σ’ αυτήν τη μαγική πόλη, τη Mητρόπολη του κόσμου.

Ένα διήμερο γεμάτο φωτογραφίες

Μάιος 2019, βρισκόμενοι σε ταξίδι στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ, σκεφτήκαμε με την μικρή μου αδερφή να κάνουμε μια βόλτα προς τη Νέα Υόρκη. Έχοντας ξαναβρεθεί εκεί το 2017, γνωρίζαμε πως να οργανώσουμε το ταξίδι μας, ώστε να τη χαρούμε για το Σαββατοκύριακο που θα βρισκόμασταν εκεί.

Στην Times Square το 2017
Το ταξίδι ξεκινάει

Ξεκινάμε! Παρόλο που την προηγούμενη μέρα βρεθήκαμε στην Washington DC αυθημερόν, αυτό δεν μας πτόησε από το ξύπνημα γύρω στις 6 το πρωί. Το ρολόι πλέον δείχνει 7 και φεύγουμε από την Βαλτιμόρη με κατεύθυνση βορειοανατολικά. 3,5 ώρες μετά, βρισκόμαστε πλέον στη Νέα Υόρκη και συγκεκριμένα στη γειτονιά Hudson Yards. Μία νέα γειτονιά η οποία άρχισε να χτίζεται το 2006, και η πρώτη από τις δύο φάσεις, άνοιξε το 2019. Το Vessel, δεν γίνεται να μην σε μαγέψει, καθώς η αρχιτεκτονική του είναι βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Βέβαια, λόγω του πολύ κόσμου, το free ticket που θα πάρεις, θα σε κάνει να επισκεφθείς το Vessel λίγες ώρες αργότερα καθώς υπάρχει μέγιστος αριθμός ατόμων για το συγκεκριμένο κτήριο. Θα επιστρέψουμε. Σίγουρα κάποιος μπορεί να δοκιμάσει να περπατήσει το High Line, όπου πρόκειται για δημοφιλές πάρκο που βρίσκεται 9 μ. πάνω από το επίπεδο του δρόμου σε μια παλιά σιδηροδρομική γραμμή, με θέα στο ποτάμι και την πόλη.

Ουρανοξύστης στην Hudson Yards γειτονιά
Vessel

Αυτό που μου αρέσει στη Νέα Υόρκη, είναι η ευκολία να τη μάθεις αμέσως. Τεραγωνισμένη πόλη, που χωρίζεται από avenues και streets που απλά αριθμούνται. Για παράδειγμα, η Times Square βρίσκεται στην 7th Avenue & 45th Street, τόσο απλά, σαν να παίζεις σκάκι. Γι’ αυτόν το λόγο, κατ’ εμέ, το περπάτημα ήταν διασκεδαστικό καθώς ήξερες πότε φτάνεις στον προορισμό σου. Συνεχίζοντας από Hudson Yards, κατευθυνθήκαμε προς το φοβερό Empire State Building και ύστερα από εκεί, στο πανέμορφο Bryant Park. Αφού ήπιαμε έναν takeaway καφέ στα τραπεζάκια που προσφέρει το πάρκο, συνεχίσαμε το περπάτημα.

Empire State Building
Bryant Park

Μετά από λίγο βρεθήκαμε να θαυμάζουμε δυο όμορφους ουρανοξύστες, το Chrysler Building και το 432 Park Avenue, που είναι το 11ο και 5ο πιο ψηλό κτήριο της Νέας Υόρκης αντίστοιχα. Φεύγοντας από το Chrysler, πρέπει να δώσεις μια ευκαιρία στον σιδηροδρομικό σταθμό της Νέας Υόρκης, Grand Central Terminal Station. Τα λόγια είναι λίγα για τις εικόνες που θα σου χαρίσει η κεντρική αίθουσα του σταθμού. Ακολουθούν στην πορεία μας, ο επιβλητικός ναός του Αγίου Πατρικίου και ακριβώς απέναντι το Rockefeller Center στην ομώνυμη Plaza. Αν σας θυμίζει κάτι, πρόκειται για το μέρος όπου βρήκε η μητέρα του Kevin τον ίδιο στο Home Alone 2!

Chrysler Building
432 Park Avenue
Καθεδρικός Ναός Άγιου Πατρίκιου
Grand Central Terminal Station

Θέα από ψηλά

Επειδή θα βρισκόμασταν στη Νέα Υόρκη για λίγες ώρες, αποφασίσαμε να μην ανέβουμε στην κορυφή κάποιου ουρανοξύστη καθώς το είχαμε κάνει την προηγούμενη φορά. Σίγουρα αξίζει να επισκεφθείτε το Empire State και το One World Observatory και θα καταλάβετε γιατί από τις παρακάτω φωτογραφίες. Παρόλα αυτά, θεωρώ την πιο ωραία θέα προσφέρει το Top of the Rock (εξέδρα παρατήρησης στο Rockefeller center) καθώς έχεις μια καταπληκτική θέα του Empire State και των λοιπών ουρανοξυστών του κεντρικού Manhattan. Αν πρόκειται να επισκεφθείτε 2 ουρανοξύστες ή και περισσότερους, σίγουρα τη μια φορά να είναι βράδυ. Η φωτεινή Νέα Υόρκη από ψηλά είναι απίστευτη.

© Δημήτρης Αμαραντίδης , voyagingtheworld.com
Θέα από το ανώτερο επίπεδο που μπορεί να επισκεφθούν οι τουρίστες στο One World Observatory
Βραδυνή θέα από το υψηλότερο σημείο παρατήρησης στο Empire State Building,
Μην λυπηθείτε την αναβάθμιση του εισιτηρίου, θα το μετανιώσετε

Συνεχίσαμε προς την καταπληκτική Times Square καθώς ήταν στο δρόμο μας, αλλά θα επιστρέψουμε ξανά το ίδιο βράδυ, καθώς η νυχτερινή φωταγωγημένη πλατεία είναι απίστευτη.

Times Square

Ενδιάμεσες στάσεις παντού για φωτογραφίες επιβάλλονται. Κατευθυνθήκαμε λοιπόν προς το Hostel μας, όπου βρισκόταν στην πανέμορφη πολύχρωμη γειτονιά του Chelsea. Αφού τακτοποιηθήκαμε και αφήσαμε τα backpack μας, ήταν πλέον ώρα να επισκεφθούμε το Vessel, είχε φτάσει πλέον η ώρα του εισιτηρίου. Αμέτρητα κλικ από πάνω μέχρι κάτω έκαναν την αναμονή να αξίζει.

Albert Einstein στην τοποθεσία Chelsea
Θέα μέσα από το Vessel
Θέα από το υψηλότερο επίπεδο στο Vessel
Θέα από το Brooklyn

Φεύγοντας από την Hudson Yards, βρεθήκαμε στο κτήριο της New York Times και ύστερα από εκεί στο φημισμένο Central Park. Σίγουρα αξίζει η ενοικίαση ποδηλάτου για το γύρο του πάρκου. Α και που είστε, μην τρέχετε, απολαύστε τη διαδρομή. Την πρώτη φορά που επισκέφθηκα τη Νέα Υόρκη, η εικόνα που δεν μου έφυγε ποτέ από το μυαλό ήταν τα φώτα από το Lower Manhattan, όπως φαινόντουσαν από το Brooklyn, που βρίσκεται από την άλλη πλευρά του East River. Δυστυχώς, τότε την εικόνα αυτήν την είχαμε δει μετά βίας μόνο από το λεωφορείο. 2 χρόνια μετά καταφέραμε να βγάλουμε τις τέλειες φωτογραφίες, οι οποίες εκτός από τις κάρτες μνήμες που αποθηκεύτηκαν, χαράχτηκαν καλά και στο μυαλό μας. Για μένα, το highlight της εκδρομής.

Central Park
Lower Manhattan
Η επιθυμία για φωτογραφίες δεν σταμάτησε ποτέ

Είχαμε δώσει υπόσχεση να ξαναεπισκεφθούμε την Times Square το βράδυ και εννοείται την τηρήσαμε. Θα μπορούσες όλο το βράδυ να χαζεύεις τα φώτα των panels σε συνδυασμό με τις ασταμάτητες κόρνες των θυμωμένων Νεοϋορκέζων οδηγών.

Times Square

Το επόμενο πρωί, αφού φάγαμε το πρωινό μας και ήπιαμε τον πρωινό καφέ, κατευθυνθήκαμε ξανά προς το Brooklyn με μετρό και συγκεκριμένα στην περιοχή Dumbo. Η παρακάτω φωτογραφία της γέφυρας του Manhattan σε συνδυασμό με το Empire State θα σας καλύψει. Σημειώστε ότι η οδός που πρέπει να βρεθείτε είναι η Washington street.

Dumbo
Σημειώστε ότι το Empire State Building βρίσκεται 5 χιλιόμετρα μακριά

Η επιστροφή προς το Manhattan θα γίνει με τα πόδια μέσω της Brooklyn Bridge, η οποία αποτελεί Εθνικό Ιστορικό Ορόσημο της Πολιτικής Μηχανικής από το 1972. Να θυμάστε ότι απαγορεύεται η τοποθέτηση κλειδαριών στη γέφυρα. Θα το αντέξετε.

Brooklyn Bridge
Θέα του Lower Manhattan από την γέφυρα του Μπρούκλιν
Wall Street

Με τελικό προορισμό το One World Trade Center, περιπλανώμενοι στις οδούς του Lower East Manhattan αντικρίζεις αρκετές πανέμορφες καλλιτεχνικές δημιουργίες στους τοίχους. Κατευθυνόμαστε πλέον προς το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, επί της γνωστής οδού Wall Street.

Το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στη Wall Street
Κολάζ από διάφορα graffiti στις γειτονιές του Lower Manhattan

Πολύς κόσμος έχει στα must της Νέας Υόρκης να επισκεφθεί το “φορτισμένο ταύρο” που βρίσκεται κοντά στην Wall Street. Είπαμε να το δοκιμάσουμε, αλλά ο υπερβολικός κόσμος που βρίσκεται εκεί θα σε απογοητεύσει. Βέβαια, τη φωτογραφία την τσιμπήσαμε.

Charging Bull
One World Trade Center

Έχουμε φτάσει πλέον στο πανέμορφο World Trade Center. Για όσους δεν το γνωρίζουν, εδώ βρισκόντουσαν οι Δίδυμοι Πύργοι που αποτελούσαν το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου. Εκτός από το One World Trade Center, σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει και το Oculus, ένα αρχιτεκτονικό θαύμα σχεδιασμένο από το διάσημο Ισπανό αρχιτέκτονα Santiago Calatrava. Η θαυμάσια αρχιτεκτονική δε βρίσκεται μόνο στην εξωτερική του όψη, αλλά και στην εσωτερική. Άξιο επισήμανσης ότι κάθε χρόνο στις 11 Σεπτεμβρίου οι ακτίνες του ήλιου ευθυγραμμίζονται με την ευθεία του κτηρίου που βρίσκεται στην οροφή δημιουργώντας έτσι τον «Δρόμο του φωτός».

Oculus
Oculus & One World Trade Center
Μέσα στο Oculus
Να σημειωθεί ότι υπάρχει πλήθος μαγαζιών καθώς επίσης και γραμμές του μετρό
Μνημείο προς τιμήν των νεκρών της 11 Σεπτεμβρίου
Πρόκειται για το ίδιο μέρος που βρίσκονταν οι Δίδυμοι Πύργοι
Friends

Για τους λάτρεις των Friends, μπορούν να επισκεφθούν τη συμβολή των οδών Bedford και Grove, όπου θα συναντήσουν την πολυκατοικία που έμεναν τα γνωστά Φιλαράκια. Η γειτονιά αυτή με τα ανθισμένα δέντρα θα σας μαγέψει.

© Δημήτρης Αμαραντίδης , voyagingtheworld.com
Η πολυκατοικία και η καφετέρια από τα Φιλαράκια
Στην γειτονιά από τα φιλαράκια, μία από τις ομορφότερες της Νέας Υόρκης
Flat Iron

Φτάνοντας σιγά σιγά προς το τέλος της εκδρομής, κατευθυνθήκαμε προς το καταπληκτικό Flat Iron Building. Το ιδιαίτερο τριγωνικό του σχήμα θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό. Ένα από τα αγαπημένα μου κτήρια.

Flat Iron Building
Αποχαιρετώντας την Νέα Υόρκη

Το τέλος της μέρας μας βρήκε προς τον τερματικό σταθμό λεωφορείων,  όπου θα παίρναμε λεωφορείο με τελικό προορισμό τη Βαλτιμόρη. Το διήμερο στη Νέα Υόρκη μπορεί να φαίνεται σύντομο, αλλά πιστέψτε με, πρόκειται για μία από τις πιο όμορφες εκδρομές που έχω κάνει ποτέ. Σίγουρα αν μπορείτε να κάτσετε περισσότερες μέρες να το κάνετε!

Αποχαιρετώντας το Empire State και την Νέα Υόρκη

Μπορεί να φύγαμε, αλλά θα ξαναεπιστρέψουμε, το υποσχόμαστε. Μέχρι τότε, καλά ταξίδια travellers.