Roadtrip στη χώρα των Βέρβερων: Μαρακές, Agadir, Essaouira!

Χώρα με 6 γράμματα που θυμίζει από Χίλιες και Μια Νύχτες που σε καλεί να την επισκεφτείς;

Από την έρημο μέχρι τον Ατλαντικό, τα λίθινα χωριά με τις απέραντες αγορές και τα στενά δρομάκια της Μεντίνας του Μαρακές, το Μαρόκο είναι γεμάτο χρώματα, υφές, αρώματα Ανατολής και Αφρικής.

Δεν είναι πάρα ένα συνονθύλευμα εμπειριών, τοπίων, πολιτισμών, με ποικιλομορφία από τις εικόνες γύρω σου μέχρι τους ανθρώπους. Αναγνωρίζει 3 ντόπιες πληθυσμιακές ομάδες και είναι από τις πιο ανεξίθρησκες ισλαμικές χώρες.

Είναι επίσης από τους πιο ασφαλείς τουριστικούς προορισμούς και αρκετά φιλόξενο. Βέβαια οι αφηγήσεις διαφέρουν και υπάρχουν φήμες για επικινδυνότητα. Δεν είναι όμως πιο επικίνδυνο για έναν τουρίστα από οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή χώρα.

Δείτε εδώ 13 tips που θα κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη στο Μαρόκο!

Κάναμε λοιπόν ένα 10ημερο αυθόρμητο roadtrip στις μαγευτικές ακτές του Μαρόκο και δε ξεδίψασε η επιθυμία μας να φτάσουμε και στην επόμενη πόλη, και στην επόμενη εμπειρία και στο επόμενο ηλιοβασίλεμα.

© Arne Kessebom

Μαρακές

Φτάσαμε αργά το βράδυ στο Μαρακές. Κλείσαμε ένα hostel μόλις φτάσαμε στο αεροδρόμιο.

Γενικά, είναι οικονομικός προορισμός, οπότε με ένα λογικό budget μπορείς να έχεις μία πολυτελή εμπειρία.

Πήραμε ταξί για το σημείο που βρισκόταν το hostel. Οι μεταφορές είναι εξίσου οικονομικές, εκτός των τρένων. Τα τρένα όμως θεωρούνται ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς!

Χαθήκαμε στα στενά της παλιάς πόλης και καταλήξαμε να βολτάρουμε πάνω κάτω στην αγορά, ώσπου 2 παιδιά έσπευσαν προς βοήθεια μας.

Δε μας άνοιξαν ποτέ την πόρτα στο hostel που είχαμε κλείσει, οπότε τα παιδιά μας καθοδήγησαν σε ένα κοντινό ξενοδοχείο, το Riad Chi Chi. Εσωτερική αυλή, αραβική αισθητική και ένας εξαιρετικός ιδιοκτήτης, ο οποίος μας προσκάλεσε στην ταράτσα να μοιραστούμε το ναργιλέ και να πιούμε τοπικό κρασί.

© Arne Kessebom

Ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί, πήραμε το πρωινό στην εσωτερική αυλή με τσάι μέντας και κουρκουμά, τα οποία είναι από τα κύρια κομμάτια του πρωινού για τους ντόπιους, όπως ανακαλύψαμε. Το τσάι μέντας (atay) είναι βασικό στοιχείο της καθημερινότητας τους. Υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος παρασκευής και σερβιρίσματος, ο οποίος θυμίζει τελετουργία.

Περιπλανηθήκαμε στη Medina, την παλιά ισλαμική πόλη, περάσαμε από τις αγορές, ήπιαμε κοκτέιλ το μεσημέρι στη ταράτσα του Riad Dar Justo με θέα την πόλη και κάναμε μαθήματα αραβικών χορών με τον εξαιρετικό Ahmed που προσφέρθηκε να γίνει ο οδηγός μας για την υπόλοιπη μέρα.

Πήγαμε λοιπόν μαζί του στην Jemaa El-Fnaa, τη μεγάλη αγορά. Είναι το μέρος που θα δεις παραμυθάδες παλιών καιρών, φίδια να χορεύουν, πάγκους κάθε λογής, εστιατόρια, καφετέριες και θα βγάλεις φωτογραφία με μαϊμούδες. Το πιο όμορφο κομμάτι για εμένα ήταν οι στοές της βερβερικής αγοράς. Έχει μια αίσθηση περιπέτειας, κινείσαι σαν να προσπαθείς να χαθείς, να ξεφύγεις μέσα στα φαναράκια και τα κεριά που βρίσκονται σε αφθονία στις οροφές και τους πάγκους.

Βρεθήκαμε στο τζαμί Koutoubia, το οποίο αποτελεί σημείο τομής για την ισλαμική αρχιτεκτονική και βγήκαμε από τη Μεντίνα για να συνεχίσουμε προς τον Jardin Majorelle. Στο Μαρακές θα βρεις πολλούς κήπους – μουσεία που αξίζει πραγματικά να δεις.

Πήραμε πρωινό μαζί με τον Ahmed την επόμενη μέρα και κατευθυνθήκαμε προς το αεροδρόμιο για να νοικιάσουμε το υπέροχο αμαξάκι που θα μας συντρόφευε στο υπόλοιπο ταξίδι.

Agadir

Βγήκαμε λοιπόν από την πόλη του Μαρακές και μπήκαμε στον δρόμο για το Agadir.

Ο δρόμος άδειος, μόνο στα τελευταία χιλιόμετρα βρήκαμε κάποιους συνοδοιπόρους και η διαδρομή απολαυστική με πολύ ιδιαίτερα τοπία.

Φτάσαμε λοιπόν στο Agadir μεσημέρι και σταματήσαμε κατευθείαν στην παραλία για να βουτήξουμε στα κύματα του Ατλαντικού.

Το Agadir θυμίζει γενικά παραθαλάσσια τουριστική πόλη, υψηλής ανάπτυξης, με τα κλασσικά φοινικάκια, τα παιδιά που κάνουν skate στην πλατεία δίπλα στη θάλασσα και δίνει γενικά μία αίσθηση Miami, την οποία όμως ξεπερνάς όταν βλέπεις τις καμήλες να βολτάρουν στην παραλία ή όταν έρχονται οι ηλικιωμένοι που κάνουν παζάρια για να σου δώσουν κρύσταλλα από το βουνό Άτλας με αντάλλαγμα ότι θα ήθελες να προσφέρεις, από ένα τσιγάρο μέχρι μια μπλούζα που δε χρειάζεσαι. Εντάξει, ίσως ένα πακέτο, εμπόριο κάνουν, μην τους εκμεταλλεύεστε!

©Tarazal, pixabay.com

Γενικά, το Agadir φέρνει περισσότερο σε θέρετρο, οπότε πέρα από την αγορά και τα ερείπια του κάστρου δεν έχει κάποιο αξιοθέατο. Είναι όμως ένας ήσυχος και όμορφος προορισμός ειδικά για τους χειμερινούς μήνες, όταν χρειάζεσαι ένα διάλειμμα από το κρύο.

Essaouira

Στο δρόμο από Agadir για Καζαμπλάνκα βρίσκεται η μικρή πόλη της Essaouira.

Αν κάνετε τη διαδρομή να ξέρετε πως ο δρόμος είναι μικρός και λίγο δύσκολος, είναι επαρχιακός δρόμος. Περιμένεις φυσικά κάτι καλύτερο μετά τον ταχείας κυκλοφορίας δρόμο για Agadir, οπότε σε βρίσκει προ εκπλήξεως. Διασχίζοντας περνάς από τις αγορές μικρών χωριών, οι οποίες βρίσκονται ακριβώς πάνω στο δρόμο.